Name:
Achtung, achtung!

Powered by Blogger

Sunday, March 18

8. mart sa 10 dana zakašnjenja

prvo: odlučila da ostavim cigarete. nisam još utvrdila kad tačno, ali bitno je da sam odlučila. nemam neki poseban (čitaj zdravstveni) razlog za to, samo bih htela da vidim da li ja to mogu. zapravo, da testiram ono – nothing is impossible in my own powerful mind. javljaću kako napredujem. so far to uopšte ne funkcioniše.


a sad o danu ženskinja (© sexless):

samo mi je rodbina čestitala 8. mart. i taksista. uz neizbežno: "trebalo bi 9. mart da bude dan muškaraca, hehe". :grmnj:
valjda ovi današnji mladi misle da je dan žena OUT, te da je lejm čestitati ga bilo kome do majci ili babi. ja taj 8. mart baš volim i poštujem i mislim da ga treba obeležavati. smatram da ne treba da zaboravimo sve one žene koje su se izborile za bolje radne i životne uslove koje mi danas imamo. i svaka koja mi kaže da uslovi danas nisu bitnije bolji ide direkt u davno otvoren folder Retardi. prilično mi je zanimljiv taj ženski odnos prema tom danu. rekla bih da postoje sledeće reakcije:
  1. užasno me nervira kad mi neko pokloni cveće – inače takav stav u potpunosti podržavam, ali 8. mart is not about getting the flowers; ove žene najčešće misle kako bi tokom čitave godine trebalo da im se posvećuje pažnja (što takođe podržavam) i da dan žena predstavlja samo marketinški potez mrskog kapitalizma sa ciljem povećanja prodaje; njihov odnos prema istoriji i/ili ženskom pokretu se može opisati sa 'istor... ŠTA? ženski... ŠTA?' ili sa 'ma, pali, te men hating dykes su nas unazadile'.

  2. super je kad dobijem neki poklončić – slažem se i sa ovim, pokloni su uvek dobrodošli, ali ove žene svode 8. mart upravo samo na to – dobijanje poklona. što se njih tiče, taj dan žena bi se mogao zvati i dan plastičnih čaša, as long as they get to get the presents. najčešće smatraju da žene iznad svega i jedino treba da budu ženstvene, te da je (sa)znanje o ženskom pokretu ili ne-daj-bože pozitivan odnos prema istom nepotrebna i izlišna, možda čak i kontraproduktivna stavka za bilo čiju poziciju.

  3. 8. mart podržava partijarhalni sistem i treba ga ukinuti – ove žene bih ja nazvala radikalnim hejterkama. ako se njih pita, 8. mart su mal'ne izmislili muškarci kako bi mogli samo jednog dana pristojno da se odnose prema ženama, a ostalim danima da žene lemaju i odnose se prema njima kao prema nižim bićima. ne sporim ja da izvesno postoje i takvi muškarci, ali odnositi se tako prema ženama koje su pre nešto više od sto godina započele borbu za ravnopravniji položaj žena u društvu (pravo glasa, bolji radni uslovi, just to name a few) i koje su ustoličile 8. mart kao datum kada se ta borba obeležava, je, po mom skromnom mišljenju, užasno omalovažavajuće.

  4. 8. mart je besmislen praznik – ove žene obično smatraju da je besmisleno obeležavati nešto što se dogodilo so long ago, te da je nepotrebno slaviti nešto što je postalo tzv. civilizacijska tekovina. njih obično smaraju malograđanska histerija oko popusta u hipermarketima i obaveze da se nekome nešto pokloni. iako se delimično slažem sa njima – naime, smatram da su ženska prava civilizacijska tekovina – smeta me njihov i don't care odnos prema ženskom pokretu.

naravno, postoje i one žene koje, kao i ja, smatraju da je 8. mart poželjan praznik ali da se ne obeležava na prikladan način, tj. da je potpuno banalizovan pokloni-nešto-majci/sestri/devojci/ženi odnosom.

btw, dobila sam od tetke za 8. mart – paz'te sad – KAKTUS!
i odlučila da ovog neću ubiti. razmišljam se čak i da kupim saksiju i presadim ga. možda čak i ime da mu dam.
:D

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

oprezno sa ostavljanjem najdražeg!!! :D čitala sam u jednom medicinskom magazinu da ako naglo ostaneš bez nikotina može organizam da ti kolaborira.

20/3/07 17:05  
Blogger palchica said...

heh, pa rekoh da mi ne ide baš najbolje ;)

20/3/07 18:01  

Post a Comment

<< Home