Name:
Achtung, achtung!

Powered by Blogger

Friday, September 29

ženska vlada, WTF?!


dosta sam se zajebavala po blogu, ajmo sad malo ozbiljno.

pre nego si pustim na volju i izbacim svu žuč, mala napomena:

ja JESAM feministkinja.
ja MISLIM da postoje ženska prava.
ja ZNAM da se ženama redovito krše ta (kao i druga) prava a samo zbog toga što nemaju pimpeke međ nogama.
ja NE MRZIM muškarce.
i ja TVRDIM da feminizam ne podrazumeva wishfull thinking o povratku u matrijarhat.

zbog otvorenog deklarisanja moje malenkosti kao feministkinje gomila muškaraca, a bogami i žena, diljem brdovitog balkana, a bogami i u tom razvijenom svetu, podrazumevala je sledeće:
da sam lezbača [netačno],
da se ne depiliram [ponekad tačno, zaista mi se kad sam bolesna ne da depilirati] i generalno ne vodim računa o svom izgledu [netačno],
da sam nedojebana [posle PMS-a, omiljeni "argument" za objasniti zalaganje za ravnopravnost],
da mi je turn on pričati sa drugim feministkinjama dirty o muškarcima [osim ako to dirty ne uključuje Ryan Phillippe's body, netačno] te da želim pobiti sve muškarce ili ih makar svesti na robove ženama [netačno],
da sam pomodna pa zato zastupam feminizam [netačno],
da sam luzerka i ne mogu uspeti profesionalno drugačije do zalaganjem za kvote [netačno],
da zapravo priželjkujem kuća-brak-deca život a da iz nekog od gorenavednih razloga to ne mogu imati pa se foliram/opravdavam da sam feministkinja [netačno],
da osuđujem žene koje su izabrale svojevoljno život majke i žene [netačno],
da mislim da su žene superiornije od muškaraca [netačno] i da bi svet nužno bio better place ako bi žene upravljale njime [netačno, mada ima feministkinja koje to tvrde].

kraj napomene.


e sad, pre neki dan čuh vest na b92 [link na vest] da se formirala tzv ženska vlada. za one koje mrzi da čitaju vest ukratko: u pitanju je projekat evropskog pokreta [to je onaj isti koji je poslao 200 studenata da putuju po jevropi, što smatram izuzetno besmislenom akcijom, ali to je samo moje skromno mišljenje]; čitaoci blica [mislim, a što ne kurir ili press?] su izabrali nekoliko žena iz javnog života srbije u tu nekakvu žensku vladu, između ostalih ružicu đinđic, ivanu dulić-marković, jelisavetu karađorđević, zoricu tomić, aleksandru janković itd; i ta ženska vlada je, između ostalog istakla da joj je cilj, citiram "poboljšanje ugleda srbije u svetu".
mooolim?! kakva BRE ženska vlada?!? i čemu to?!


prvo, ideja formiranja nekakve ženske vlade koja nema nikakav uticaj ni na koju političku strukturu ili ne-daj-bože na neku instituciju u zemlji je čisto zamazivanje očiju i, da prostite, sviranje kurcu.

u mrskom socalled razvijenom svetu, partije koje su u opoziciji prave svoje vlade u senci koje služe za predstavljanje njihovog političkog programa i promociju onoga šta bi ta partija kada dođe na vlast radila. ovde se umesto toga pravi vlada (za ovaj deo pižđenja nebitno što se u njoj nalaze isključivo žene) sastavljena od osoba koje pripadaju različitim partijama i zastupaju različite stavove. dakle, ako i uspeju da oko nečeg postignu konsenzus, to će biti o nekim trivijalnim i opšteprihvaćenim civilizacijskim dostignućima kao što su poštovanje prava manjina (naravno, bez ikakvog udubljivanja u probleme tih manjina i bez osvrta na sve manjine), zalaganje za bolji životni standard (bez jasne ideje kako ga postići) i poboljšanje odnosa sa susedima (za ovo čak i nisam sigurna da će dobiti podršku svih). ukratko, zalagaće se za mir u svetu i smanjenje siromaštva.


drugo, u tu vladu su ušle žene koje su "izabrali" čitaoci blica.

na stranu moje mišljenje o čitaocima blica i mentalnom sklopu osoba koje su glasale na ovom izboru, meni to zvuči kao popularity contest ili izbor za miss političke i javne scene srbije. mene bi, drage žene, bilo sramota da tako budem izabrana u nešto što pretenduje da bude politički faktor. plus, kao što već rekoh, tako su se u toj "vladi" našle žene koje nemaju baš preterano puno dodirnih tačaka, ili makar ja mislim da ne bi trebalo ih imaju.


treće, u toj vladi se nalazi gomila idiotkinja koje ja ne bih pustila ni da mi čuvaju nacrtanu ovcu, a kamoli da se bave politikom.

ja se zalažem za to da bude više žena u politici i pri tom ne smatram da SVE one moraju biti vrhunske političarke, naprotiv. kao što imamo gomilu muškaraca retarda koji svakodnevno opsedaju skupštinsku govornicu, razne tv emisije gde se ne libe da govore iako je evolucija trebalo da predupredi njihovu pojavu, na kraju imamo ih i u vladi, pa se niko ne skandalizuje nad tim, ne vidim zašto bi se od žena očekivalo više. beskrajno me nervira kada neko očekuje da svaka žena koja se usudi kročiti u politički život mora biti izuzetno inteligentna, izuzetno obrazovana, izuzetno sposobna. e pa ne mora! ali, mislim da sam vrh političke elite, pa samim tim i žene koje se tu nalaze, mora imati sve te osobine. ove "izabrane" žene to nemaju.


četvrto, jedan od prioriteta im je, opet citiram, beskrajno me je to ispizdelo, "poboljšanje ugleda srbije u svetu".

aaaand... there goes away your credibility.
šta, bićemo lepe i pokazaćemo kako u toj varvarskoj i fašistoidnoj i mačoističkoj srbiji i žene mogu da učestvuju u politici?! jebe mi se za ugled srbije u svetu. dajte recite nešto o položaju žena u toj srbiji. recite nešto o tome što u vladi srbije ima 2 (i slovima: dve) žene od kojih je jedna sanda rašković-ivić (koja je jedna ogavna i beskičmena osoba) a ni druga nije daleko ispred nje. recite nešto o procentima zastupljenosti žena u političkim strankama i njihovim telima i organima. recite nešto o kaznama za silovanje i nasilje u porodici. recite NEŠTO. jebene guske!
daleko od toga da smatram da žene u politici treba isključivo da se bave ženskim pitanjima, dapače, spucala bih svakog/svaku u glavu kada mi kaže takvo što. kršenje prava žena i njihov položaj u društvu treba da se tiče svakoga a ne samo žena, kao što položaj manjina treba da se tiče čitavog društva a ne samo pripadnika tih manjina [da, ja sam pomalo utilitarista i smatram da se sreća društva meri srećom što većeg broja pojedinaca]. na kraju, nisu ni sve žene feministkinje, niti to treba da budu i odvratno je nametati ženama očekivanje da povrh svega što moraju proći da bi uspele u politici moraju da se bave i ženskim pitanjima. ali, jebemmumiša, kad ove članice ove "vlade" očigledno neće da se bave politikom kao takvom, mogle bi da iskoriste priliku da ukažu na NEKE od problema sa kojima se žene sreću. ali, ne, one su izabrale da poboljšavaju ugled srbije u svetu! poserem vam se na cilj!


i na kraju, ideja formiranja ŽENSKE vlade kao takve je degradacija svega za šta se feminizam zalaže.

što zapravo ne čudi, u ovoj zemlji je ionako sve izvitopereno. kao, sad smo mega napredni, formirali smo jebenu žensku vladu. gde će žene sa ženama da pričaju o politici. bez ikakvog realnog uticaja na politiku. a posle će svaka u svoju partiju (that is, one koje jesu u nekoj partiji; ostale će valjda kući) po direktivu iz vrha stranke, na koju ne mogu da utiču, jer da se nijedna ne nalazi na mestu od uticaja. super. strpali smo žene u geto, eto šta se postiglo ovim!
i čitam komentare na ovu vest, masa ljudi pozdravlja takvu akciju, kao sad će žene da pokažu kako bi srbija bila bolje mesto da one upravljaju njome. mhm, sigurno. pitala bih ja te koji su oduševljeni da li bi isto toliko bili oduševljeni da recimo 150 klonova gordane pop-lazić upravlja srbijom. naravno da ne bi. da li bi oni zabranili raznim pop-lazićkama da se bave politikom? naravno da bi. ili, da uzmem blaži primer - 150 klonova sande rašković-ivić. i da li bi bili oduševljeni da takve upravljaju srbijom? naravno da ne bi. a ne, oni bi svi neke blage žene koje misle kao oni. e pa, dragi moji, žene se razlikuju među sobom. i nisu ništa bolje ili lošije od muškaraca. samo ih nema u politici.

a zahvaljujući ovoj i sličnim akcijama, ja sumnjam da će ih u skorije vreme biti više.


besna sam.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

frka!

mene cela pricha jako podseca na klaru mandic i njeno drushtvo prijateljstva, koje je takodje imalo za cilj poboljshanje ugleda srbije u svetu. to drushtvo je osnovao i finansirao db, klara je izigravala pajaca tamo, napadala chestite ljude (poput chika fiche davida) - sve zarad ugleda srbije u svetu; da bi je na kraju ubili kao pseto. i imash prava, meni bi bilo jezivo (da sam naprimer na ruzhicinom na mestu) cinichno da mi drzhava tako neshto ponudi.
kako god, prilichno jako doza anti-nostalgina u ovoj prichi. odurna srbija. nishta se nije promenilo za 10-11 godina (izuzev aktera), kada sam poslednji put pratio ta populistichka deshavanja.

a tebi zagrl, ljuti aktivisto!
(reci kako ste ostali u evropi a shabanski cigani su ponizheni totalno! meni se i telaviv i haifa plasirali, i ima shanse da ce jedno od njih dvoje naleteti na tvoj taliban fc! al' ce bude preslishavanja ko s petah tikvom proletos! ;) )

volem te, chaó, srke... :)

30/9/06 07:14  
Blogger palchica said...

ih, nisam ja baš tolika aktivistkinja. uglavnom samo laprdam, ranije sam nešto i radila i akcijala, ali sad mi se ne da, mostly zbog toga što više nemam živaca da se prepirem sa kojekakvim guskama koje ne mogu da skapiraju da feminizam ne znači preotimanje pozicija muškarcima ili koje misle da je vrh promocije ženskih prava deljenje letaka za osmi mart i koje će prvom prilikom nagaditi ženu koja im ugrožava poziciju u stranci i koje će uvek stati na stranu old-boys i nikada neće ni pokušati da se založe za neku ideju koja bi mogla izazvati negodovanje kod tih istih old-boys ili koja bi predstavljala promenu ustaljenog (that is, onog koji odgovara old-bojzima) načina funkcionisanja stranke, a sve to kako bi sebi učvrstile poziciju u istoj. a i ne bih sebe ponovo dovodila u situaciju da se razočaravam u muške kojima su vazda usta bila puna feminizma i zalaganja za razne mere koje bi, recimo, povećale broj žena na rukovodećim pozicijama, i kojima sam verovala da su iskreni u tom zalaganju, da bi onda prvom prilikom kada to ugrožava njihovu poziciju pokazali svoje pravo lice i izbljuvali sve one najgore uvrede i stereotipe i pokazali svoju zatucanost u punom sjaju.

no, da se vratim na temu:
"i imash prava, meni bi bilo jezivo (da sam naprimer na ruzhicinom na mestu) cinichno da mi drzhava tako neshto ponudi."
uspela sam da propustim najavu te akcije i saznala sam za to tek kad se konstituisala ta "vlada". ali, koliko sam uspela da saznam (a zaista mi se nije dalo da nešto kao istražujem, toliko mi je repulsive sama ideja) nije njoj DRŽAVA to ponudila, odnosno - država nema nikakve veze sa tim, a samim tim ni obaveze da makar razmotri to što će ženska vlada eventualno da uradi ili predloži. što nas vraća na tezu da je ta ženska vlada samo nešto čime ćemo mahati pred kojekakvim europskim zvaničnicima, kao - eto mi radimo na promociji žena u politici i makar po tome smo u vašem rangu, a da zapravo neće imati nikakvog uticaja ni na šta. potpuno besmisleno i zaista degradirajuće za SVE žene koje su se ikada ovde usudile pomisliti baviti se politikom.

recimo da bi mi ideja ženske vlade bila koliko-toliko prihvatljiva da su se žene iz različitih partija sastale i same dogovorile da oforme takvo što, pa onda se dogovorile o procentu zastupljenosti svake od partija (dakle, nešto kao ženski dos), same predložile premijerku a onda ona predložila sastav te "vlade", i da su sebi zacrtale jasan cilj šta žele time postići i šta će raditi, a da to nije (još jednom i neću više o tome, obećavam) jebeno poboljšanje ugleda srbije u svetu. mada, iskreno, ne verujem ni da bi mi tada to imalo preterano smisla, možda jedino kao pokazatelj da su se političarke najzad organizovale i počele međusobno da sarađuju. ali, opet bi se tu našle kojekakve lejle ruždić (kojoj je omiljena rečenica bila "mićunović je za žene; mićunović podržava žene; mićunović je toliko na strani žena da bi sam voleo da bude žena")ili sirotice tipa portparolke ds-a kojima je ideja borbe za ženska prava zgodna poštapalica koja im ništa ne znači ali dobro zvuči.

30/9/06 17:48  

Post a Comment

<< Home