Name:
Achtung, achtung!

Powered by Blogger

Tuesday, January 9

Mir Božiji, Hristos se rodi!


Mislila sam da iskuliram, ali mi se nešto ne da. A i ne znam zašto bih, budući da ovaj svoj blog (između ostalog) doživljavam i kao mesto na kom mogu da izbljujem sve što mi padne na pamet. Stoga, sledi nastavak prethodnog posta:


RANTING, part II



Dakle, Božić je taj jedan od najsretnijih dana u hrišćana, i svi bi tada trebalo da budu puni ljubavi prema bližnjima. No, ako se nekome omakne da ne prikaže nedvosmisleno da slavi Božić, neumitno će mu se prikačiti etiketa Hrvata. Naime, ako živite u Srbiji leta gospodnjeg dvehiljadesedme i nemate badnjak negde u stanu, iznesete smeće ili ne-daj-bože okačite veš na terasi, neumitno ćete biti proglašeni Hrvatom. Dakle, verujući Srbin (ovde pre svega mislim na novopečene vernike) ne može pojmiti da postoji Srbin koji ne veruje u Boga. Zapravo, verujući Srbin ne može pojmiti da postoji Srbin koji nije pravoslavac. U njegovom sistemu vrednosti Srbin je jednako pravoslavac. Što, na primer, dalje povlači neiznošenje smeća iz stana 7. i 8. januara. Ako iznesete smeće iz stana sedmog januara, neminovno znači da ste vi Hrvat. Nema druge. Verujućem Srbinu je nepojmljivo da možete biti Srbin-ateista. Ili, ne-daj-bože da ste Srbin-katolik. Ili, da ste Jevrejin. O muslimanima da ne govorim. Mislim, kakav je to Srbin koji je musliman. To ne postoji. Ili ste Srbin ili Hrvat. End of story. A svi veoma dobro znamo da su Hrvati oličenje zla.

Dakle, ako vam se nekad, iz bilo kog razloga, omaklo da se izjasnite kao Srbin ili Srpkinja, MORATE slaviti Božić. I poštovati sva ta sujeverja vezana za isti. U suprotnom, vi niste Srbin. Nenenene, ako ne slavite Božić, vi ste Hrvat. [Not that I would complain. Naprotiv, volela bih da imam pasoš republike Hrvatske, ali nemam. (verovanja sam da Hrvati mnoooogo lakše dobijaju vize za recimo Nemačku od ponosnih vlasnika plavih pasoša republike Srbije – pozdrav Mladiću iz kruga dvojke)]

Moram da priznam da me taj sled misli – 7. januar & iznosi smeće => nije pravoslavan => nije Srbin => Hrvat je – dosta fascinira. Naročito ako dolazi od osoba koje su se, koliko juče, klele u bratstvo i jedinstvo svih jugoslovenskih naroda i narodnosti. Mislim, mogu da razumem i poštujem osobe koje su odavno bile verujuće i koje su oduvek poštovale sve te crkvene dogme (i obično su takve osobe krajnje tolerantne prema mojoj neveri), ali ne mogu, zaista ne mogu da razumem gospodu partizane koji su naprasno otkrili boga i koji zdušno "poštuju" te ne sme ništa da se radi na crveno slovo u kalendaru inače će mi se dogoditi nešto strašno i kuga i lepra a bogami i sida te homoseksualnost će napasti moju porodicu običaje.
Alo, bre, drugovi partizani, šta vam se dogodilo?!? Zar nismo naučili da je religija opijum za mase? Kakva je sad to prevrtljivost?! Jedino crveno slovo u kalendaru koje bi trebalo da priznajete jeste 1. maj!!


Naša porodična prijateljica, izvesna Sunčica, je vernica i slavi te slave, božiće i ostale verske praznike oduvek, ili makar od kad sam ja postala svesna sveta oko sebe. Stalno nas je pozivala na ta veselja i nikad, NIKAD (makar mi moji tako pričaju) nije bilo neprijatnih situacija, nikada nije neko od njenih prigovorio mojima što se ne krste kad pop počne da poja ili kadi stan, nikada se nisu skandalizovali zato što nemamo badnjak ili što jedemo meso za vreme posta, uvek su nam donosili ofarbana jaja za uskrs (a moram da priznam da sam ja kao mala bila beskrajno žalosna što mi u kući ne farbamo jaja; uvek sam imala sjajne ideje kako ih ukrasiti ;)) i nikada se nisu mrštili ako im ne bismo po pe-esu čestitali praznik – bitno je bilo samo da setimo i to im je puno značilo. Ta žena je i dan danas (da citiram omiljenog srpskog kantautora) rado viđen gost u našoj kući.
S druge strane, imamo komšinicu, izvesnu C. kojoj do pre nekoliko godina crkva ama baš ništa nije značila (mišljenja sam da joj je bila i mrska), ali je danas VELIKA vernica. Ona je jedna od tih koja nas zove da nas podseti na obaveze pred praznike. Ona se skandalizuje što jedemo meso dan pred Božić. Ona ne može da poveruje da mene ne zanima kako se pravilno čestitaju verski praznici. Ona šikanira moju baku (ženu od 83 godine, koja je sa svojih 16 odlučila da se priključi partizanima, koja je izgubila dva brata u Drugom svetskom ratu i kojoj je Partija bila druga porodica) zato što me nije naučila da kupim badnjak. Ona, koja misli da su Albanci niža bića, da su muslimani prljavi, da žena treba da izrodi gomilu dece i udovoljava mužu, da je Pahomije sveštenik kome o glavi radi albanska mafija, da su svi Hrvati krvožedne ustaše kojima je wet dream nabijanje srpske nejači na kolac, kojoj je u redu ubijanje mudžahedina po Sarajevu sve dok se uredno (i pravilno!) krsti u crkvi, e, ona je sebi dala za pravo da nas izvede na pravi put.

Ja zaista ne mogu da imam obzira prema takvim osobama. Na kraju, ne mogu da imam obzira prema Crkvi koja takve doživljava kao prave vernike. Zaista ne mogu. Mogu da poštujem osobe kao što je Sunčica, mogu da poštujem njene običaje, mogu da poštujem njena verska osećanja, ali ona je osoba koja nikad ne bi seirila nad smrću ljudi koji nisu njene vere, kojoj je (kao i meni) gnusno blagosiljanje ljudi u maskirnim uniformama pred pokolj muslimana i koja nikad ne bi meni nametala njen verom utemeljen vrednosni sitem. Ove ostale, kojima je, recimo, Arkanova svadba u već-kojoj-god crkvi bila prelepa, ne da ne mogu da poštujem, već ih se najiskrenije gadim. Za Crkvu koja ne samo da takve toleriše, već ih i promoviše, zaista ne mogu da imam ni trunčicu razumevanja ili blagonaklonosti. Da se mene pita (a ovim putem se zaista izvinjavam iskrenim vernicima na eventualnom neprimernom rečniku), ja bih tu i takvu Crkvu i njene vojake prokazala, zabranila i poslala na humanitarni rad u sidom zaraženo područje u kom većinsko, fundamentalistički islamsko nastrojeno stanovništvo nije spoznalo tolerantnost prema drugom i drugačijem.


4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

užas božji! zaista božji!

10/1/07 14:06  
Anonymous Anonymous said...

Mnogo si bre tolerantna prema tim pravoslavnim govnima. Da ne bude zabune, i sve ostale vere mecem u isti kos :))

10/1/07 21:28  
Anonymous Anonymous said...

[(verovanja sam da Hrvati mnoooogo lakše dobijaju vize za recimo Nemačku od ponosnih vlasnika plavih pasoša republike Srbije – pozdrav Mladiću iz kruga dvojke)]

1. ali nama uopste ne treba viza :)
2. vrlo si lepo opisala vernike, ali se slazem sa ovim komentarom koji kaze da si blaga, ali ja to razumem, hriscanski duh buja u vreme blagdana :P
3. pre cetiri godine me na ulici napsovao pop (pijani, doduse), jer mi se 'vide kolena na najtuzniji dan za sve hriscane'. ono, jeste, da sam bila u dopicnjaku :blush: i nekim onako, elegantno kurvinskim carapicama, ali wtf, jebe mi se za hriscanstvo, raspece, isusa, i ostale bajkovite golgote.

aj, pusa, i daj jos ovakvih verskih blogova
i, da, sto mi nisi odgovorila na sms sinoc?

14/1/07 13:26  
Blogger palchica said...

djenedjene:
1. ali nama uopste ne treba viza :)
ups, potpuno sam zaboravila na taj detalj!

i, da, sto mi nisi odgovorila na sms sinoc?
pa ne čuh telefon od muzike... mislim, ko još gleda u mobilni dok peva ceca?! o_0


@djenedjene & vanja:
glede tolerantnosti i hrišćanskog duha... štajaznam, zaista mi ne smeta ako je neko verujući, naravno, sve dok ne krene da me smara da i ja moram da verujem. uh, upravo shvatih da imam stav sličan onom homofobnom glede pedera: "potpuno je u redu da se neko trpa pod repić/veruje u boga/, sve dok to radi u intimi svog doma i ne paradira mi time po ulici" :o

15/1/07 14:44  

Post a Comment

<< Home